سفرنامه بلژیک - بروکسل

پس از یک سال و بعد از اینکه موفق شدیم اتومبیلی تهیه کنیم، شروع به مسافرت باماشین کردیم. اولین سفر خارجی ما بلژیک و پایتخت زیبای آن یعنی بروکسل بود . قبل از اینکه در مورد این شهر بنویسم باید بگویم تجربه سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و کشتی، یک طرف و تجربه مسافرت زمینی با ماشین ، طرف دیگر. در سفر با اتومبیل شما می توانید به شکل کامل تری از محیط پیرامون خود استفاده کنید. دیدن مناطق بکر که در مسیر وجود دارد از مزایای این سفر است. ضمن آنکه تجربه رانندگی در جاده های اروپایی واقعا متفاوت است. جاده هایی که استانداردها و ایمنی آن به شکل کاملا محسوسی قابل مشاهده است. در جایی که می توان با آرامش سفر کرد و نگرانی از حادثه و تصادف تقریبا وجود ندارد. در مسیرهای آزادراه خصوصا در کشور آلمان ، لاین های متفاوتی در اختیار شماست و می توانید بر اساس سرعت خود لاین خود را انتخاب کنید، حتی در بعضی از مسیر جاده ای لاین سرعت آزاد وجود دارد و می توان با هر سرعتی در آن حرکت کرد. گاهی اوقات جرات کرده و با سرعت 170 کیلومتر در ساعت حرکت می کردم و یک مرتبه  در لاین مجاور خود میدیدم ماشینی مانند جت از کنار ما رد می شد و دیگر قابل رویت نبود. البته این را باید گفت این امر ناشی از این است که آنها هم به جاده های خود اطمینان دارند ، هم به ماشین های خود و هم به رانندگان خود.

برای سفر شخصی مقدماتی لازم است که قبلا در مورد آن مطالبی آورده بودم. خصوصا اینکه اگر از قبل هتلی رزرو کنید با آرامش بیشتری می توان حرکت کرد. در ضمن یار و همراه شما در سفر ناوی یا همان جی پی اس است که شما را از لحظه شروع حرکت تا پایان مسیر هدایت می کند. با توجه به اینکه این دستگاه امکانات مسیریابی متفاوتی دارد و یکی از آن ها انتخاب مسیرهای فرعی و روستایی است ، ما هم به دلیل اینکه در خیلی از این مسیرها مناطق دیدنی بیشتری می توان مشاهده کرد از همین مسیرها به سفر می رفتیم. البته خود این مسرها هم برای خود قوانین و شرایطی دارد که باید آن را دانست. مثلا ما در همین مسیری که می رفتیم به یک تقاطع رسیدیم که بر طبق مسیر باید به سمت چپ گردش کرده و منتظر سبز شدن چراغ می شدیم ، ولی هرچه صبر کردیم دیدیم از سمت مسیرهای دیگر چراغ دائما سبز و قرمز می شد و ما همچنان پشت چراغ قرمز گیر کرده بودیم. از طرف دیگر به تدریج پشت سر ما صفی از اتومبیل ها ایجاد شده بود و آنها برای ما چراغ می زدند که حرکت کنیم. ولی ما عادت کرده بودیم به هیچ وجه قانون شکنی نکنیم با نشان دادن چراغ قرمز به آنها گفتیم که نمی شود حرکت کرد. آخر سر یکی از رانندگان پشت سری آمد و گفت باید کمی جلوتر برویم. به محض اینکه یک متر جلو آمدیم چراغ سبز شد و تازه متوجه شدیم که این مسیر چون مسیر فرعی بوده و رفت و آمد در آن کم رخ می داد ، زمین آن دارای سنسوری بود که به محض ورود به ابتدای مسیر چراغ سبز می شد و ما هم باید کمی جلوتر می ایستادیم تا این اتفاق می افتاد.

بگذریم، و اما کمی در مورد کشور بلژیک و پایتخت آن بگویم.

بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. بلژیک تابستانهای نسبتا خنک و زمستانهای معتدل و بارندگی کافی در تمامی سال دارد. مناطق دور از دریا تابستانهای گرمتر و زمستانهای سردتری دارد. بلژیک کشوری پادشاهیست. پادشاهی ای دارای وجهه ملی و دموکراسی مجلسی که پس از جنگ جهانی دوم از یک ایالات متحده به یک اتحادیه تبدیل شد. سیستم دو پارلمانی از سنا و مجلس شورا تشکیل شده است. در حالی که سنا مجموعه ای از سیاست مداران بالارتبه منتخب و نمایندگان انجمن ها و مناطق است، مجلس شورا نشانگر تمام بلژیکی های بالاتر از هجده سال در یک نظام رأی گیری همزمان می باشد. بلژیک از معدود کشورهاییست که رای دادن در آن اجباریست و به همین علت در جهان یکی از بالاترین آمار رأی گیری را داراست.

بروکسل (Brussel در هلندی، Bruxelles در فرانسوی، Brussels در انگلیسی) پایتخت کشور بلژیک است. بروکسل مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است. از لحاظ زبان، بلژیک به مناطق شمالی آلمانی زبان و منطقه جنوبی فرانسوی زبان تقسیم شده است. هرچند زبان رسمی این دو منطقه عمدتاً یکسان است، در هر دو سمت، دو زبان استفاده می شود. منطقهٔ بروکسل رسماً دو زبانه است هرچند اکثریت با فرانسوی هاست.

به هر جهت پس از سفری چند ساعته به بروکسل رسیدیم و به سمت هتلی که رزرو کرده بودیم حرکت کردیم، اما غافل از اینکه پرینت رزرو را نگرفته و نداشتیم و مسئول پذیرش هتل فقط برگه رزرو را می خواست و هرچه به او کد رهگیری را می دادیم باز از پذیرش ما امتناع می کرد. بالاخره ناچار شدیم در همان جا و با پرداخت دو یورو پرینتی از رزرو خود بگیریم تا وارد هتل شویم. پس از کمی استراحت به سمت مناطق تاریخی و دیدنی این شهر حرکت کردیم. در ابتدا از کنار کاخ سلطنتی آن عبور کردیم . این قصر در یک مکان مرتفع قرار دارد و از بالا منظره زیبای شهر دیده می شود. به کمک یک آسانسور به پایین آمدیم و از محلاتی که سنگفرش بودند به دیدن جاذبه های آن پرداختیم.

بخشی از دیدنی های بروکسل را با شما مرور می کنم.

و این هم از اختلاط نژادی که بدون تعصبی در بسیاری از کشورها مشاهده می شود.

و این گیاهی عجیب و غریب که تا به حال ندیده بودیم.

یکی از دیدنی های جذاب این منطقه میدان مرکزی شهر است که آن را گل های زیبا فرش کرده اند. هر گردشگری مدتی از زمان خود را به دیدن این میدان اختصاص می دهد.

مجسمه مرد کوچک بروکسل ،این تندیس یکی از نمادهای بلژیک بشمار میرود که فواره ای است با مجسمه کوچک برنزی به ارتفاع شصت و یک سانتی متر از پسر بچه ی که در حال ادرار کردن در حوضچه ی زیر فواره میباشد . این مجسمه در بلژیک به مرد کوچک معروف است و می توان آن را به شکل های مختلف در هر کجا یافت.

یکی از دیدنی های شهر سازه ای است که معروف به اتومیوم می باشد و از دور نیز قابل مشاهده است.

شاید کسانی که هم سن و سال ما باشند سریال ارتش سری را به یاد داشته باشند. این سریال مربوط به مبارزات مخفی مردم بلژیک علیه اشغال گران آلمانی در جنگ جهانی دوم بود. با عبور از کوچه های شهر می توان به یاد آن سریال افتاد.

و این هم بنای دروازه پیروزی بلژیک است که مشابه آن را در چند کشور دیگر هم مشاهده کردیم.

یکی از محله هی این شهر محله عربهای آن است که وقتی به آنجا پا می گذارید فکر می کنید در یک کشور عربی هستید.

به هر شکل روزی را در بروکسل گذراندیم و شب برای استراحت به هتل برگشته و خود را برای ادامه سفر که کشور هلند بود آماده کردیم.

آلمانی ها و باغچه هاشان...
ما را در سایت آلمانی ها و باغچه هاشان دنبال می کنید

برچسب : سفرنامه,بلژیک,بروکسل, نویسنده : saeediarani بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1396 ساعت: 14:31